Bayangan daulah Islam sudah semakin jelas kelihatan. Janji Allah sudah semakin dekat dan kemenangan kian menghampiri.Berjaga-jagalah wahai kaum kuffar yang menderhakai Allah,tak lupa juga kaum muslimin terutama golongan pemimpin yang masih enak dibuai ulitan tampuk kepimpinan yang penuh kebusukan,penipuan dan kotoran lain yang sewaktu dengannya,kalian tidak akan selamat selagi tidak mengamalkan hukum-hukum islam yang wajib diterapkan dari Allah SWT. Justeru, bersegeralah kepada kemuliaan dan kemenangan ini wahai kaum muslimin yang masih wujud dan yakin lagi bahawa JANJI ALLAH ITU PASTI!!! )

PENENTANGAN DAKWAH DARI UMAT ISLAM SENDIRI......

by AURA JIHAD

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKATUH WARAHMAH

Melihat kepada perkembangan dakwah kearah pembentukan negara islam yang semakin memberangsangkan,menimbulkan satu rasa yang sukar diungkapkan dengan kata-kata.Tetapi dalam masa yang sama juga mengingatkan diri yang kerdil dan naif ini akan betapa jauhnya lagi perjuangan yang wajib diteruskan hari demi hari.Selangkah usia semakin meningkat,hari berganti bulan,bulan berganti tahun,tahun berganti tahun dan seterusnya,mengingatkan diri ini masa sedang bergerak pantas tapi perjuangan bagi menjernihkan pemikiran umat islam semasa dari cengkaman penjajahan ideologi masih banyak yang perlu diteliti,dikaji,dan disampaikan sesuai dengan langkah dakwah junjungan besar Nabi Muhamad S.A.W.

Yang sedihnya dalam mengharungi,menerjah masuk ke pemikiran umat islam di Malaysia ini khususnya,masih ada lagi ramai yang terjerat dengan penafsiran islam,penubuhan negara islam dan juga method dakwah yang keseluruhannya boleh dikatakan SILAP dan SALAH!Sehinggakan apabila ada pihak yang cuba memperbetulkan ideologi yang dipegang,masing-masing cuba mempertahankan dan mengatakan aku yang sebenarnya,kau yang tak betul!!!!

MasyaAllah,cetek dan dangkalnya orang yang bersikap sebagaimana demikian.Walau apapun pegangan,ideologi dan tafsiran islam,penubuhan negara islam dan juga method dakwah ke arah penubuhan negara islam itu sendiri,hakikatnya kita haruslah balik dan berpegang kepada yang benar bukan yang batil,yakni 2 perkara,AL-QURANULKARIM dan SUNAH pengajaran NABI S.A.W.

Bila berpegang kepada dua perkara ini,InsyaAllah tafsiran islam,penubuhan negara islam dan method dakwah kearah penubuhan negara islam tidak akan terpesong jauh sebagaimana yang dilakukan oleh baginda RASULULLAH S.A.W dan yang selaras sebagaimana yang dikehendaki oleh ALLAH S.W.T.

Contoh seperti yang pernah dialami penulis sendiri,apabila datang kepada satu kumpulan dan cuba diajak berbincang tentang penubuhan negara islam,awal-awal lagi penulis dah di"attack" dengan macam-macam persoalan keraguan yang tak sepatutnya diragui seperti kewajipan mendirikan SISTEM PEMERINTAHAN KHALIFAH yang hukumnya sama dengan hukum-hukum WAJIB yang lain seperti SOLAT,PUASA,dan sebagainya,tetapi tetap juga diragui,OLEH ORANG ISLAM SENDIRI pulak tu!!!

Subhanallah....asingnya masyarakat di Malaysia dengan perkataan KHALIFAH,PEMERINTAHAN KHILAFAH,dan sebagainya yang berkaitan KHILAFAH .Ada juga yang meragui KEWAJIPAN ini dengan nada sinis,"boleh ke KHILAFAH didirikan"?,"relevan ke zaman sains dan teknologi tanpa batasan ni nak dirikan KHALIFAH"?,dan sebagainya lagi yang cukup memeritkan keluar dari mulut UMAT ISLAM sendiri.

Lihatlah,betapa cukup jauh KAUM KUFFAR(KAFIR)'melarikan' umat islam dari KHILAFAH,sehinggakan umat islam sendiri tidak kenal bahkan mengejek dengan nada sinis tentang KEDATANGAN kembali KHILAFAH untuk kembali memakmurkan dan menyinari bumi ALLAH S.W.T yang sudah lama 'dicemari' dan 'dijajah'dengan penuh 'kebusukan' dan kejahatan dari kaum-kaum KUFFAR(KAFIR).

Mari kita lihat pengertian-pengertian sebenar ISLAM,PENUBUHAN NEGARA ISLAM,dan juga METHOD KEARAH PENUBUHAN NEGARA ISLAM.InsyaAllah mudah-mudahan pengertian ini akan membawa satu pengertian yang benar-benar jitu dan kukuh kearah pemahaman yang lebih mendalam akan pengertian ketiga-tiganya.

Islam adalah agama(DEEN)yang diturunkan oleh ALLAH S.W.T kepada Nabi Muhamad S.A.W untuk mengatur hubungan antara manusia dengan ALLAH S.W.T,hubungan dengan diri manusia itu sendiri,dan juga hubungan dengan manusia yang lain.

Penubuhan negara islam yang sebenarnya adalah negara islam DAULAH KHILAFAH atau PEMERINTAHAN SISTEM KHALIFAH ISLAM
.Perancangan penubuhan negara islam yang tiada bersangkut paut dengan KHILAFAH bahkan yang tidak disebut SISTEM KHILAFAH sikit pun dalam perancangan pembinaan negara islam yang sedang dirancang,tidak boleh lagi diisytiharkan atau diumumkan sebagai perancangan penubuhan negara islam yang sebenar-benarnya,sebagaimana yang dikehendaki oleh ALLAH S.W.T dan RASULNYA.

Method kearah penubuhannya pula mestilah juga berlandaskan apa yang telah digariskan panduan dan yang telah dilakukan oleh baginda RASULULLAH S.A.W.Selain dari yang pernah dilakukan oleh baginda RASULULLAH S.A.W,masih tidak boleh dianggap sebagai method atau cara kearah penubuhan sebuah negara islam.

Marilah wahai saudara-saudara seagamaku,Tentanglah kaum KUFFAR habis-habisan,tegakkanlah panji-panji LAILAHAILLALLAH,MUHAMADURRASULULLAH agar ISLAM yang maha suci kembali menyinari di segenap pelusuk alam ini,insyaAllah.Wallahuaklam.

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKATUH.

Filed under having  

0 Ulasan: