Bayangan daulah Islam sudah semakin jelas kelihatan. Janji Allah sudah semakin dekat dan kemenangan kian menghampiri.Berjaga-jagalah wahai kaum kuffar yang menderhakai Allah,tak lupa juga kaum muslimin terutama golongan pemimpin yang masih enak dibuai ulitan tampuk kepimpinan yang penuh kebusukan,penipuan dan kotoran lain yang sewaktu dengannya,kalian tidak akan selamat selagi tidak mengamalkan hukum-hukum islam yang wajib diterapkan dari Allah SWT. Justeru, bersegeralah kepada kemuliaan dan kemenangan ini wahai kaum muslimin yang masih wujud dan yakin lagi bahawa JANJI ALLAH ITU PASTI!!! )

FORUM MEMELUK SEKULAR!!!

by AURA JIHAD

Semenjak perhimpunan membantah Forum Memeluk Islam anjuran Majlis Peguam beberapa hari lepas, kekecohannya masih hingga kini belum reda. Pelbagai reaksi dari pemimpin, Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO), parti politik mahupun orang awam.

Antara yang memberi komen adalah Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar yang menganggap penganjur forum berkenaan sebagai 'bermain api'. Begitu juga beberapa reaksi lain yang mengatakan Majlis Peguam melanggar peruntukkan Perlembagaan Persekutuan, mengenepikan kesepakatan pemimpin kaum terdahulu dan pelbagai lagi. Perlu kita selami isu yang dikatakan sensitif ini dengan pemikiran yang nalar, jauh dari sentimen atau emosi yang liar. Kita perlu realistik dalam mencari punca dan penyelesaiannya supaya ia tidak membawa padah akibat pertembungan emosional yang pasti merugikan.

Dalam membincangkan isu ini, kita mesti sedar bahawa realitinya, Malaysia adalah sebuah negara sekular! Penerapan syariah (peraturan Islam) hanyalah tertakluk kepada peruntukan yang disediakan oleh undang-undang kufur sekular yang ada. Ini bererti, dalam apa keadaan sekalipun, ‘kuasa’ syariah adalah terhad. Undang-undang syariah sekali-kali tidak akan dapat dilaksanakan kecuali mendapat 'keizinan' dari undang-undang kufur terlebih dahulu. Inilah hakikatnya. Pendek kata, undang-undang syariah, jika ada pun, hanyalah ‘menumpang’ dan dilaksanakan dengan ‘ihsan’ undang-undang selainnya.

Forum memeluk Islam anjuran Majlis Peguam adalah untuk membincangkan konflik undang-undang yang tidak berkesudahan di Malaysia. Konflik yang dimaksudkan ialah di antara undang-undang Islam dan juga undang-undang kufur sekular yang diterapkan di Malaysia. Memang di dalam forum apa pun yang menyentuh tentang undang-undang, apatah lagi yang dianjurkan oleh badan kepeguaman, maka undang-undang yang mendominasi perbincangan adalah undang-undang kufur, kerana inilah teras kepada undang-undang yang diterapkan di Malaysia. Maka, jika badan profesional itu menganjurkan forum memeluk Islam seumpama itu, apakah natijah yang kita harapkan, jika tidak mempertahankan undang-undang sekular yang ada, sesuai dengan sifat badan profesional itu yang dipenuhi oleh orang-orang yang berfikiran sekular. Kebanyakan peguam yang ada adalah terdiri dari mereka yang telah diasuh dan dididik dengan undang-undang kufur sekular. Inilah hakikatnya.

Justeru, orang-orang politik sepatutnya tidak berkokok dengan penganjuran forum tersebut, kerana merekalah golongan yang telah ‘membuat’ dan menjadikan undang-undang kufur sebagai undang-undang di Malaysia. Dengan kata lain, merekalah yang menjadikan Malaysia ini dipenuhi dengan undang-undang sekular kerana merekalah yang selama ini membuat undang-undang di Parlimen. Justeru, apa yang sepatutnya dilakukan oleh orang-orang berkuasa politik ini adalah, untuk menerapkan undang-undang Islam secara kaffah dan membuang segala undang-undang kufur yang ada, kerana pelaksanaan undang-undang kufur inilah yang selama ini telah menyebabkan segala kerosakan yang berlaku.

Kita harus sedar bahawa ruang kebebasan bersuara yang diberikan oleh sistem demokrasi kufur inilah yang sebenarnya telah digunakan oleh pihak penaja forum untuk mengenengahkan undang-undang kufur yang ada. Demokrasi merupakan wadah politik yang lahir dari sekularisme dan sudah semestinya akan digunakan oleh para pengamal undang-undang sekular untuk mempertahankan kesekularan mereka. Nah, inilah akibatnya!

Jika syariah yang menjadi asas kepada peraturan negara, pastinya tidak akan berlaku 'havoc' sebegini. Orang-orang kafir zimmiy tahu dan sedar akan hak mereka sebagai warganegara Daulah Khilafah di mana mereka mesti tunduk kepada undang-undang Islam dengan ketundukan yang sepenuhnya. Jika mereka ingin berdebat tentang akidah dan syariat Islam secara intelektual di dalam mencari kebenaran, ya kita persilakan. Tetapi jika mereka ingin berdialog atau berdebat kerana ingin melaksanakan kekufuran, maka Daulah Khilafah ada jawapannya untuk mereka.

Filed under having  

0 Ulasan: