Bayangan daulah Islam sudah semakin jelas kelihatan. Janji Allah sudah semakin dekat dan kemenangan kian menghampiri.Berjaga-jagalah wahai kaum kuffar yang menderhakai Allah,tak lupa juga kaum muslimin terutama golongan pemimpin yang masih enak dibuai ulitan tampuk kepimpinan yang penuh kebusukan,penipuan dan kotoran lain yang sewaktu dengannya,kalian tidak akan selamat selagi tidak mengamalkan hukum-hukum islam yang wajib diterapkan dari Allah SWT. Justeru, bersegeralah kepada kemuliaan dan kemenangan ini wahai kaum muslimin yang masih wujud dan yakin lagi bahawa JANJI ALLAH ITU PASTI!!! )

Pengumuman berkenaan Anak Bulan(Hilal) Ramadhan dan Penetapan permulaan Ramadhan bulan keberkatan untuk umat islam

by AURA JIHAD







Bismillah Ar-Rahman Ar-Rahim

"Beberapa hari yang ditentukan itu ialah bulan Ramadhan, bulan yang di dalamnya diturunkan permulaan Al Quran sebagai petunjuk bagi manusia dan penjelasan-penjelasan mengenai petunjuk itu dan pembeza antara yang hak dan yang bathil. Kerana itu, barangsiapa di antara kamu hadir (di negeri tempat tinggalnya) di bulan itu, maka hendaklah ia berpuasa pada bulan itu, dan barangsiapa sakit atau dalam perjalanan (lalu ia berbuka), maka (wajiblah baginya berpuasa), sebanyak hari yang ditinggalkannya itu, pada hari-hari lain. Allah menghendaki kemudahan bagimu dan bukan kesukaran bagimu. Dan hendaklah kamu mencukupkan bilangannya dan hendaklah kamu mengagungkan Allah atas petunjukNya yang diberikan kepadamu, supaya kamu bersyukur." [Al-Baqarah:185]

Alhamdulillah dan selawat ke atas Junjungan Besar (SallAllahu 'Alaihi wasallam, dan ke atas keluarga baginda, para Sahabat, para Syuhada', pengikut-pengikut Baginda yang menyusuri jejak langkah baginda SAW dalam menetapkan aqidah Islam sebagai asas pemikiran mereka dan Hukum Syarak sebagai tolok ukur perbuatan dan sumber perundangan mereka.

Telah diriwayatkan oleh Sahih Al- Bukhari dari Muhammed Bin Ziyad telah berkata, "Aku mendengar Abu Hurairah (semoga Allah merahmati beliau) berkata: Rasulullahi Sallallahua'laihiwassalam bersabda: Berpuasalah apabila ia (anak bulan Ramadhan) kelihatan, dan berbukalah apabila ia kelihatan, dan sekiranya kamu tidak melihatnya, cukupkanlah 30 hari Syaaban."

Dan setelah melakukan Hilal Ramadhan pada malam Sabtu, secara syari'enya Anak Bulan TIDAK KELIHATAN dan oleh kerana itu, hari Ahad adalah genap 30 hari Syaaban, InsyaAllah. HARI ISNIN ADALAH DITETAPKAN SEBAGAI 1 RAMADHAN 1429H.

Bersempena dengan ini, Amir Hizb ut Tahrir, 'Ataa Bin Khaleel Abu Al- Rashta, (semoga Allah SWT melindungi beliau), memohon pada Allah semoga Umat Islam dimuliakan dengan kekuasaan di muka bumi ini, diperkenankan kemenangan dan kegemilangan untuk mengubati kesakitan-kesakitan di dada kaum Muslimin.
Beliau berdoa agar anak-anak umat Islam akan memperlihat dan membuktikan kepada Allah SWT apakah kebolehan mereka, berdiri sebagai lelaki dan memikul tanggungjawab dakwah ini dengan tegas dan bersungguh-sungguh, dengan penuh tekad, dedikasi dan komitmen, melaksanakan segala macam usaha, bekerja siang dan malam untuk kemenangan Deen yang hebat ini dan para pendakwahnya, untuk menegakkan semula buat kali kedua Khilafah Ar-Rashidah, InsyaAllah.

Beliau juga memohon ke hadrat Allah SWT semoga di perkenankan kita dengan Ajr (ganjaran) kerana berusaha mengembalikan Khilafah, dipenuhi mata dan dada kita dengan keberadaan Khilafah seolah-olah Ia berada di depan mata kita. Beliau memberikan Khabar gembira akan terjadinya kekhilafahan dengan matanya seakan sedang melihat kedatangan Khilafah dan kembali tertegak: Kemenangan dari Allah SWT dan pengembangan Islam secara besar-besaran, dan Keredhaan Allah adalah sebesar-besar ganjaran; serta khabar gembira untuk orang-orang yang beriman. "Sesungguhnya Kami menolong rasul-rasul Kami dan orang-orang yang beriman dalam kehidupan dunia dan pada hari berdirinya saksi-saksi (hari Kiamat)" [Al Ghaafir 40:51]

Ketua kepada Pejabat Media Hizb ut Tahrir, dan juga semua yang bekerja di dalamnya, mengucapkan syabas dan berdoa sempena bulan yang diberkati Allah ini, memohon kehadrat Allah SWt semoga diterima ibadah puasa kita, ibadah malam kita (Qiyam), rukuk dan sujud kita dan segala amalan kebaikan kita. Ya Allah, izinkan kami melaksanakan Ramadhan hingga ke akhirnya dan janganlah kami dikecualikan dari ganjaran pahala didalamnya; Ya Allah, jadikanlah kami golongan yang dilindungiMu dengan keampunan dan kebaikan; Ya Allah, berilah kami kesempatan menyaksikan malam LAilatulQadar dan perkenankanlah kami dengan ganjaran pahalanya; Ya Allah, Satukanlah Umat Islam dan himpunkanlah umat ini dibawah lembayung Panji-panji Al 'Uqab, Panji RasululAllah (SAW). Amin YA Allah, Amin Ya Rabbal A'lamin.

Dan sebagai penutup siaran kami pada hari ini, sukacita diumumkan bahawa kami akan bersiaran setiap hari di sepanjang bulan penuh keberkatan ini, bermula pada jam 0800 am waktu Madinah, bandar di mana Negara Islam pertama didirikan [Merujuk kepada laman web Pejabat Media Hizbut Tahrir].

Wa Salamu Alaykum wa Rahmat Allah wa Barakatuh.

Malam sebelum 30 Syaaban 1429H
30 Ogos 2008

Filed under having  

0 Ulasan: