Bayangan daulah Islam sudah semakin jelas kelihatan. Janji Allah sudah semakin dekat dan kemenangan kian menghampiri.Berjaga-jagalah wahai kaum kuffar yang menderhakai Allah,tak lupa juga kaum muslimin terutama golongan pemimpin yang masih enak dibuai ulitan tampuk kepimpinan yang penuh kebusukan,penipuan dan kotoran lain yang sewaktu dengannya,kalian tidak akan selamat selagi tidak mengamalkan hukum-hukum islam yang wajib diterapkan dari Allah SWT. Justeru, bersegeralah kepada kemuliaan dan kemenangan ini wahai kaum muslimin yang masih wujud dan yakin lagi bahawa JANJI ALLAH ITU PASTI!!! )

Masuk kelab joget untuk hentikan joget

by AURA JIHAD

Perebutan jawatan di dalam Umno semakin mengeluarkan bau busuk kapitalisme. Asas sekularisme yang menjadi dasar parti tersebut terus memuntahkan larvanya sehinggakan ahli-ahlinya sendiri tidak tahan dengan racun-racun yang ditaburkan yang dilakukan oleh kalangan mereka sendiri. Pelbagai gelagat dan sepak terajang politik kapitalisme terus menjadi mainan ahli-ahli Umno bagi merebut jawatan yang dipertandingkan.

Dalam keghairahan ahli-ahli UMNO mencari dosa menjatuhkan satu sama lain, biasanya terdapatlah beberapa orang insan di dalam UMNO yang cuba mencari peluang untuk merubah kemaksiatan yang telah pekat diamalkan sejak sekian lama. Kita tidak tahu sama ada apakah perubahan atau populariti yang dicari, hanya Allah dan orang itu sahaja yang mengetahuinya.

Jika dahulu, Anwar Ibrahim sering dimomokkan sebagai insan mulia yang datang untuk merubah UMNO dari dalam. Akhirnya semua orang tahu siapa Anwar Ibrahim dan setakat manakah kejayaannya ‘mengIslamkan’ UMNO. Kini muncul pula seorang tokoh baru yang mencuba nasib, namun nampaknya telah kecundang di peringkat awal. Niat yang baik yang dihebahkan kepada dunia untuk mengubah UMNO terkubur setelah ternyata kejahatan lebih mendominasi kebaikan di dalam parti assabiyyah tersebut. Siapa tidak kenal UMNO? Siapa tidak tahu bagaimana perangai orang-orang UMNO apabila berebut jawatan? Anehnya, di celah-celah kemaksiatan tersebut, masih ada insan berlatar belakangkan agama yang tinggi yang cuba menyertainya atas alasan keimanan. Aneh sungguh! Seorang yang ingin merubah pesta joget masuk ke dalam kelab joget dan mahu menghentikannya!

Mungkin perumpamaan di atas lebih lembut dari seorang penulis yang pernah menyifatkan mana-mana cubaan untuk membersihkan UMNO adalah umpama terjun ke dalam tong t*hi dan cuba membersihkannya dari dalam! Apa yang berlaku di dalam pemilihan UMNO sekarang (dan sejak dulu) memberi gambaran kepada kita betapa busuknya politik yang dimainkan oleh ahli-ahli UMNO untuk mendapatkan jawatan di dalam parti yang mereka anggotai. Ya bagi perjuangan politik Kapitalisme idea matlamat menghalalkan cara adalah sesuatu yang lumrah dan persoalan dosa dan pahala sudah tidak wujud bagi mereka.

Bagi mereka yang berpegang kepada idea politik sekular kapitalisme, kekuasaan itu adalah batu loncatan untuk mengaut kekayaan dan kemewahan. Buktinya mana ada ahli politik yang memegang jawatan di dalam UMNO yang hidup miskin? Semakin besar pangkat dan jawatan di dalam UMNO, semakin besar pulalah habuan yang mereka akan dapat. Justeru, agak melucukan apabila ada insan yang masih mengharapkan sinar cahaya di dalam UMNO.

Memang benar sebagai seorang Muslim adalah menjadi kewajiban dan tanggungjawab kita untuk melakukan usaha bagi merubah kerosakan dan kemungkaran yang tumbuh subur di sekeliling kita. Namun perubahan yang dilakukan itu hendaklah selaras dengan Islam, bukannya mengikut logik akal dan hawa nafsu kita. Jika kita meyakini bahawa kelab joget itu haram, justeru untuk merubahnya bukanlah dengan cara kita memasuki kelab joget (keharaman) tersebut, tetapi Islam menunjukkan cara yang lain. Merubah kemungkaran bukanlah dengan cara kita masuk ke dalam kemungkaran walaupun dengan niat yang baik sekalipun.

UMNO itu sendiri merupakan sebuah parti yang asas kewujudannya adalah berasaskan assabiyyah, dan segala perjuangannya adalah untuk assabiyyah. Semuanya ini (assabiyyah) adalah perkara yang jelas-jelas diharamkan oleh Allah dan Rasul. Justeru, bagaimanakah kita da[at menerima seorang yang mempunyai latar belakang agama yang tinggi boleh terjebak ke dalam sebuah keharaman yang nyata? Apakah pelajaran agama yang dipelajari hanya menjadi maklumat semata-mata dan bukannya menjadi mafhum untuk diamalkan di dalam kehidupan? Bagi seseorang yang mempunyai pemikiran yang sederhana sekalipun dapat memahami bahawa Nabi Muhammad SAW adalah ikutan kita di dalam melakukan perubahan di mana baginda telah menunjukkan contoh bagaimana baginda merubah masyarakat Jahiliyyah dahulu kepada Islam, tetapi bukannya dengan cara masuk ke dalam keharaman asssabiyah, tetapi merubahnya dengan Islam. [sila baca di sini]

Di dalam Islam justeru, niat yang baik sahaja tidak mencukupi kerana ia mestilah disertai dengan amalan/perbuatan yang betul/syar’i. Contohnya jika ada seorang lelaki yang berniat baik ingin menyelamatkan ramai perempuan pelacur, bukanlah caranya dengan lelaki tersebut masuk dan tinggal serumah dengan pelacur-pelacur yang berkenaan, walaupun saban hari ceramah agama dia berikan kepada mereka sekalipun!

Semoga peringatan di atas berguna untuk mereka yang mempunyai keikhlasan di dalam berjuang menegakkan agama Allah.

Filed under having  

0 Ulasan: