Bayangan daulah Islam sudah semakin jelas kelihatan. Janji Allah sudah semakin dekat dan kemenangan kian menghampiri.Berjaga-jagalah wahai kaum kuffar yang menderhakai Allah,tak lupa juga kaum muslimin terutama golongan pemimpin yang masih enak dibuai ulitan tampuk kepimpinan yang penuh kebusukan,penipuan dan kotoran lain yang sewaktu dengannya,kalian tidak akan selamat selagi tidak mengamalkan hukum-hukum islam yang wajib diterapkan dari Allah SWT. Justeru, bersegeralah kepada kemuliaan dan kemenangan ini wahai kaum muslimin yang masih wujud dan yakin lagi bahawa JANJI ALLAH ITU PASTI!!! )

Malaysia sedia bantu Thai pembanguan di selatan thailand

by AURA JIHAD

Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, Malaysia sedia menyumbang apa saja yang dianggap wajar oleh Thailand ke arah pembangunan ekonomi dan sosial penduduk di selatan negara itu.

Perdana Menteri berkata, walaupun telah ada kemajuan dicapai khususnya dalam bidang pendidikan dan kemahiran untuk golongan muda di wilayah itu, masih banyak yang perlu dilakukan.

Menurutnya, keamanan, kestabilan dan kemakmuran di selatan Thailand amat penting bukan sahaja kepada negara itu tetapi juga kepada Malaysia.

''Kita tahu bahawa penyelesaian terhadap masalah yang timbul akibat kemiskinan dan pembangunan bukan sahaja terletak pada pembinaan infrastruktur dan kemudahan awam tetapi juga pelaburan dalam modal insan.

''Apabila seseorang itu mempunyai ilmu dan kemahiran, dia akan menjadi warga berguna yang dapat meningkatkan kedudukan ekonomi dan sosialnya untuk menyumbang ke arah kemajuan masyarakat," katanya.

Perdana Menteri berkata demikian ketika berucap pada jamuan tengah hari sempena lawatan Perdana Menteri Thailand, Samak Sundaravej di sebuah hotel di sini hari ini.
Samak tiba semalam untuk lawatan dua hari sebagai sebahagian daripada lawatan ke semua negara ASEAN selepas dilantik sebagai Perdana Menteri pada 28 Januari lalu.

Abdullah berkata, kedua-dua negara perlu mengenal pasti langkah-langkah khusus yang boleh mempercepatkan kerjasama dalam hal-hal yang sudahpun dipersetujui selain meneroka bidang baru untuk bekerjasama.

Katanya, memandangkan Malaysia dan Thailand berkongsi sempadan darat dan laut, isu-isu akan sentiasa timbul tetapi pada masa yang sama terdapat banyak peluang yang boleh diusahakan untuk kepentingan bersama.

''Yang perlu diutamakan ialah hubungan mesra antara kedua-dua kerajaan dan rakyat kerana keamanan dan kemakmuran kedua-dua negara kita saling bergantung dalam banyak bidang," katanya.

Perdana Menteri turut menyuarakan rasa gembira kerana hubungan perdagangan antara kedua-dua negara telah meningkat.

Menurutnya, jumlah dagangan Malaysia dan Thailand bertambah kepada AS17.23 bilion tahun lalu berbanding AS15.66 bilion pada 2006. Pelaburan Malaysia di Thailand pula melebihi RM1 bilion.

''Bagaimanapun, hakikatnya ialah kedua-dua negara kita nampaknya lebih banyak melabur dan berdagang di negara lain," katanya.

Sehubungan itu, Perdana Menteri turut mempelawa pelabur Thailand meninjau peluang perdagangan yang boleh diterokai khususnya dalam kawasan pembangunan baru di Malaysia iaitu Wilayah Pembangunan Koridor Utara.

Katanya, pelaburan di kawasan itu dapat menyumbang untuk kemajuan penduduk di kawasan sempadan termasuk di selatan Thailand.

Mengenai ASEAN, Abdullah berkata, Malaysia akan memberi sokongan penuh kepada Thailand dalam meningkatkan lagi integrasi di antara negara-negara anggota dan membantu merealisasikan penubuhan komuniti ASEAN yang dijadualkan pada tahun 2015

''Kami yakin di bawah kepimpinan Thailand, Sidang Kemuncak ASEAN ke-14 pada Disember ini akan menghasilkan kejayaan yang diharapkan," katanya.

Sumber: Utusan Malaysia 25/04/08

Ulasan:


Selatan Thailand adalah bahagian yang majoritinya didiami oleh kaum Muslimin dan kawasan ini telah lama bergolak kerana kekejaman yang dilakukan oleh kerajaan kufur Thailand ke atas kaum Muslimin di sana.

Penderitaan umat Islam di wilayah selatan Thai sebenarnya telah lama bermula, iaitu sejak kejatuhan Kesultanan Melayu-Islam Pattani pada tahun 1786. Tentera-tentera Siam telah bertindak di luar batas kemanusiaan ketika memasuki wilayah-wilayah Pattani. Dengan kejatuhan empayar agung itu, yang pernah menguasai wilayah selatan Thai bermula dari Phattalung hingga ke negeri Terengganu, ini bermakna wilayah Pattani telah dijajah sepenuhnya oleh Kerajaan Siam, termasuklah Kelantan dan Terengganu. Keamanan di kawasan tersebut hampir hilang terutamanya setelah penghapusan pemerintahan Kesultanan Melayu-Islam Pattani melalui dasar Thesaphiban pada tahun 1902. Empayar tersebut kemudiannya pupus secara mutlak apabila perjanjian sempadan (Perjanjian Bangkok) ditandatangani pada 1909 di antara Kerajaan Siam dan British, yang mana ia menyaksikan British mengiktiraf penguasaan Siam ke atas Pattani, Yala, Narathiwat dan Songkhla manakala British pula mendapat kuasa mutlak ke atas Perlis, Kedah, Kelantan dan Terengganu. Sejak itu juga, orang-orang Islam selatan Thai berada di dalam keadaan tertekan dan daif.

Kedudukan umat Islam di selatan Thai saling tak tumpah dengan umat Islam di Kashmir yang mana British telah menyerahkan wilayah yang majoritinya Muslim itu kepada India. Akhirnya pembantaian demi pembantaian dilakukan oleh kerajaan India ke atas kaum Muslimin. Kedudukan umat Islam di kedua-dua kawasan itu amat tersepit dan mereka seperti sudah hilang tempat bergantung. Di selatan Thai mereka, mengharapkan bantuan dari kerajaan yang beragama Islam di Malaysia agar dapat mengeluarkan mereka dari malapetaka yang menimpa, namun kerana sempadan wathaniyyah dan assabiyyah yang telah British reka, pemimpin Malaysia hanya pejam mata menyaksikan umat Islam selatan Thai dibunuh dengan kejam saban hari oleh tentera kufur Thailand.

Apa yang kerajaan Malaysia berminat hanyalah membantu dari segi ‘pembangunan’, dan kerajaan nampaknya langsung tidak berminat untuk menyelamatkan ‘nyawa’ umat Islam yang semakin terancam di sana. Inilah hakikat sebuah kerajaan Kapitalis. Di saat nyawa umat Islam dianggap seperti nyawa ikan oleh kerajaan kufur Thailand, dan mereka (umat Islam) sentiasa disembelih oleh tentera Thai, kerajaan Malaysia hanya mengintai bagaimana untuk menambahkan duit poket dengan pembangunan yang bakal dilaburkan di sana!!! Kapitalis! Kapitalis!

Sesungguhnya nasib umat Islam di selatan Thai tidak akan terbela selagi tidak munculnya seorang Khalifah yang akan menyelamatkan umat Muhammad ini. Khalifahlah satu-satunya harapan yang ada untuk kita bersama-sama menyaksikan pembunuhan ke atas saudara-saudara kita di selatan Thailand segera berakhir. Bukan setakat itu, bahkan Khalifah jualah yang akan menjadi orang yang pertama menakluki Tahiland dan menjadikannya sebahagian dari Daulah. Jika selama ini, Thailand berbangga yang negaranya belum pernah dijajah oleh negara lain, Insya Allah dengan adanya Khalifah nanti, Thailand akan dibuka dan penduduknya akan memeluk Islam secara beramai-ramai.

Filed under having  

0 Ulasan: