Bayangan daulah Islam sudah semakin jelas kelihatan. Janji Allah sudah semakin dekat dan kemenangan kian menghampiri.Berjaga-jagalah wahai kaum kuffar yang menderhakai Allah,tak lupa juga kaum muslimin terutama golongan pemimpin yang masih enak dibuai ulitan tampuk kepimpinan yang penuh kebusukan,penipuan dan kotoran lain yang sewaktu dengannya,kalian tidak akan selamat selagi tidak mengamalkan hukum-hukum islam yang wajib diterapkan dari Allah SWT. Justeru, bersegeralah kepada kemuliaan dan kemenangan ini wahai kaum muslimin yang masih wujud dan yakin lagi bahawa JANJI ALLAH ITU PASTI!!! )

Pelajar terkejut gelagat ahli Parlimen

by AURA JIHAD

Para pelajar yang menghadiri hari pertama persidangan Dewan Rakyat hari ini tidak menyangka mereka akan dikejutkan dengan tingkah laku dan perkataan kurang sopan daripada ahli-ahli Parlimen.

Mereka sama sekali tidak menduga perjalanan persidangan di Dewan yang sepatutnya dihormati selaras dengan kedudukannya sebagai institusi pembuat dasar, dicemari dengan tindak-tanduk ahli-ahli Parlimen.

Seorang pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sri Andalas, M. Jochim berkata, dia dan rakan-rakan sebelum ini menjangka sidang Dewan berjalan secara profesional dengan ahli-ahli Parlimen membangkitkan pelbagai isu.

Bagaimanapun, dia mengakui terkejut melihat ahli Parlimen bertindak seperti kanak-kanak apabila menggelarkan satu sama lain dengan panggilan tertentu.

‘‘Saya menjangka persidangan ini akan berlangsung dalam suasana formal apabila ahli-ahli Parlimen mengemukakan pandangan mereka tetapi lain pula yang berlaku.

‘‘Saya tak sangka mereka saling memanggil satu sama lain dengan pelbagai panggilan, seperti budak-budak,” katanya ketika ditemui di bangunan Parlimen hari ini.

Jochim adalah antara 37 pelajar SMK Sri Andalas yang menyaksikan sidang Dewan Rakyat hari ini selain pelajar dari SMK Alam Megah dan Sekolah Tinggi Kajang.

Terdahulu, semasa sidang Dewan berlangsung, Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh memanggil Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Moktar Radin sebagai ‘bigfoot’.

“Saya harap ‘bigfoot’ dari Kinabatangan tidak akan mengganggu saya. Bigfoot sit down,” kata Karpal.

Bung Moktar kemudiannya bangun dan berkata : ‘‘Berdirilah kalau berani. If I’m bigfoot, you are big monkey.”

Sementara itu, seorang lagi pelajar, Dhamayanthi Nair berkata, dia pada awalnya amat gembira apabila diberitahu berpeluang mengikuti sidang Dewan Rakyat.

Dia menjangka banyak pengalaman berguna dapat diperoleh sepanjang mengikuti sidang itu apabila mendengar hujah-hujah daripada ahli-ahli Parlimen.

Bagaimanapun dia tidak menyangka kunjungan pertamanya ke sidang Dewan Rakyat dikejutkan dengan tingkah laku ahli-ahli Parlimen yang kurang sopan itu.

Katanya, dia terkejut dan ketawa apabila melihat serta mendengar sendiri bagaimana ahli Parlimen daripada pakatan pembangkang dan Barisan Nasional memanggil satu sama lain dengan nama ‘Bigfoot’ dan ‘Big Monkey’.

Sementara itu, guru SMK Andalas, Mariani Zainal berkata, dia pernah menyaksikan ahli-ahli Parlimen bergaduh sesama sendiri semasa menghadiri beberapa sidang Parlimen sebelum ini.

Sehubungan itu, apa yang disaksikan hari ini tidak begitu mengejutkannya tetapi berharap pelajar-pelajarnya dapat menimba pengalaman berguna semasa menyaksikan persidangan kali ini.

Sumber: Utusan Malaysia 01/05/08

Ulasan:


''Mengikut peraturan tetap tiada siapa pun dibenar bercakap sebelum dipanggil, ini belum pun dipanggil bercakap...semua pun bercakap, macam pasar,” kata Pandikar Amin yang berulang kali mengingatkan ahli-ahli Parlimen supaya menghormati Dewan dan tidak menggunakan perkataan-perkataan yang kurang sopan.

Parlimen macam pasar!!! Kenapa? Tak percaya? Itulah hakikat Parlimen. Ia sebenarnya bukan seperti pasar, malah lebih teruk dari itu. Bagi sesiapa yang pernah menghadiri persidangan Parlimen, perkara yang berlaku itu langsung tidak mengejutkan. Semua tahu bahawa Parlimen hanyalah tidak lebih seperti ‘sarkas’ di mana badut-badut berlakon, bergaduhan dan berlawak antara satu sama lain.

Ramai yang menganggap bahawa Parlimen itu sebagai ‘suci’ dan sebagai simbol kedaulatan Negara. Hakikatnya, bangunan Parlimen itu adalah simbol kemaksiatan terbesar di Malaysia. Ia adalah simbol kepada sistem demokrasi berparlimen yang ditinggalkan oleh penjajah British yang telah memberikan kemerdekaan kepada Malaysia 50 tahun yang lepas dengan syarat negara Malaysia yang merdeka ini mesti menjalankan dan menjunjung tinggi perlembagaan kufur yang telah dibuat oleh Lord Reid. Parlimen adalah tempat terbit dan lahirnya undang-undang yang dicipta oleh manusia di dalam sistem demokrasi yang haram ini. Inilah realiti yang sebenarnya berlaku di dalam mana-mana parlimen yang menjunjung sistem demokrasi yang mengagungkan idea kebebasan bersuara.

Malahan kita sering melihat bagaimana di dalam parlimen di luar negara sering berlaku pergaduhan fizikal seperti tumbuk menumbuk, sepak menyepak dan baling membaling di kalangan ahli-ahli parlimen yang sedang bersidang. Itulah mungkin gambaran yang boleh kita berikan berdasarkan gelagat yang dipaparkan oleh ahli-ahli parlimen yang saling berlakon untuk menunjukkan belang masing-masing. Mereka berbangga dengan hujah masing-masing untuk menunjukkan kehebatan yang dimiliki. Ada di kalangan ahli parlimen itu merasa bangga dengan apa yang mereka lakukan dengan merasakan mereka boleh mengeluarkan apa sahaja perkataan di dewan yang mereka anggap mulia itu. Itulah ‘keistimewaan’ Parlimen yang diberi oleh Perlembagaan di mana apa sahaja yang berlaku dan diperkatakan di Parlimen tidak boleh di bawa ke Mahkamah. Ia adalah sebuah institusi yang kebal!

Sebagai seorang Muslim, cuba kita bertanya kepada diri kita, apakah benar dewan parlimen itu kebal dari kawalan Allah SWT sehinggakan ahli-ahli parlimen yang berada di dalamnya merasakan mereka memiliki kebebasan yang mutlak untuk melakukan apa sahaja? Apakah ahli parlimen yang berada di dalam parlimen itu menyedari bahawa mereka sedang berada di dalam suatu tempat yang mengambil hak Allah SWT sebagai Musyari’ (Pembuat Hukum). Parlimen inilah tempat yang telah meluluskan undang-undang kufur untuk terus berjalan di saat ini? Semenjak berdirinya parlimen sehingga kini, ia adalah tempat lahirnya undang-undang ciptaan manusia yang diterapkan di tengah-tengah kehidupan umat Islam di Malaysia saat ini.

Sepatutnya sebagai seorang Muslim, guru yang membawa pelajarnya melawat atau menonton siding parlimen itu bukanlah semata-mata melihat gelagat ahli parlimen yang berlakon itu dan akhirnya menyebabkan mereka “terkejut beruk” melihat apa yang berlaku tetapi sepatutnya beliau mengambil kesempatan untuk menjelaskan kebatilan sistem demokrasi yang diterapkan sekarang ini dan menerangkan kepada para pelajarnya bahawa inilah tempat bagi terbitnya seluruh kemungkaran yang berlaku di saat ini. Inilah peluang terbaik yang sepatutnya digunakan oleh sang guru untuk menerangkan kepada para pelajarnya bahawa undang-undang yang selayaknya diterapkan adalah sistem dan peraturan yang datang dari Allah SWT dan bukannya undang-undang ciptaan manusia yang digubal dan diluluskan di Parlimen itu. Firman Allah SWT,

“Apakah hukum Jahiliyyah yang mereka kehendaki dan hukum siapakah yang lebih baik daripada (hukum) Allah bagi orang-orang yang yakin? [TMQ al-Ma’idah (5):50]

Filed under having  

0 Ulasan: