Bayangan daulah Islam sudah semakin jelas kelihatan. Janji Allah sudah semakin dekat dan kemenangan kian menghampiri.Berjaga-jagalah wahai kaum kuffar yang menderhakai Allah,tak lupa juga kaum muslimin terutama golongan pemimpin yang masih enak dibuai ulitan tampuk kepimpinan yang penuh kebusukan,penipuan dan kotoran lain yang sewaktu dengannya,kalian tidak akan selamat selagi tidak mengamalkan hukum-hukum islam yang wajib diterapkan dari Allah SWT. Justeru, bersegeralah kepada kemuliaan dan kemenangan ini wahai kaum muslimin yang masih wujud dan yakin lagi bahawa JANJI ALLAH ITU PASTI!!! )

Rejim AS berusaha melestarikan kejayaan 3 Mac 1924

by AURA JIHAD

Tanggal 28 Rejab 1342H (3 Mac 1924M), mengingatkan kita (umat Islam) tentang kejayaan Rejim Britain dan Rejim Perancis menghancurkan Daulah Khilafah. Mereka yang dari dulu tanpa jemu-jemu berusaha untuk menghancurkan Daulah Islamiah, akhirnya dengan berbagai cara mereka telah berjaya melakukannya. Dimulai dengan perang tsaqafah (kebudayaan), diikuti dengan perang missionaries (ghazwah tabsyiriyyah), barulah diteruskan dengan perang yang sebenar-sebenarnya (fizikal), dengan memperalatkan paderi Kristian, Gerakan Zionis dan juga tali barut mereka iaitu Mustafa Kamal, maka Daulah Khilafah berjaya mereka hancurkan. Setelah berjaya menghancurkan Daulah Islam ini, mereka tidak berhenti di situ, mereka malah terus berusaha untuk memastikan kelestarian kejayaan ini dengan berbagai program pembaratan (westernisation). Hasilnya, mereka berjaya membelah masyarakat Turki kepada 3 bahagian:-

1. Golongan tentera, yang menjaga keluhuran sistem sekularnya;
2. Golongan ahli politik, yang majoriti mencintai Islam, tetapi terpaksa akur dengan pandangan umum tentang sekularisme dan terlalu ditekan oleh tentera;
3. Golongan rakyat, yang kebanyakannya sudah menyedari kemuliaan mereka hanya dapat dicapai dengan Islam bukannya dengan sekularisme, telah mula menyerahkan mandat mereka kepada ahli politik parti yang cenderung kepada Islam.

Namun begitu, peristiwa dalam negara sekular Turki tidak dapat dipisahkan secara langsung dengan peranan negara (Barat) yang menghancurkan Khilafah dahulu. Selepas perang dunia kedua, Rejim AS mendominasi dunia dan meninggalkan Rejim Great Britain di tangga kedua super-power dunia. Dari sini, tibalah giliran AS untuk mengambil alih tugas-tugas durjana membasmi kebangkitan Islam di Turki.

Akhbar berbahasa Turki menyebutkan tentang usaha Rejim AS untuk menjauhkan masyarakat Turki dari Islam dan menggantikannya dengan Kristian. Sebagaimana surat khabar berbahasa Turki, Jeims Glas, begitu juga Timbalan dan Penasihat Diplomatik Awam Rejim AS dalam sebuah ceramahnya di Yayasan Washington, mengatakan, “hingga kini Rejim AS tidak melepaskan Turki secara sepenuhnya”. Menurutnya walaupun hasil dari pungutan suara yang dilakukan oleh Yayasan Piyo menyebutkan, bahawa masyarakat Turki memiliki pandangan negatif terhadap Rejim AS, namun hal ini bukanlah bermakna Rejim AS telah meninggalkan Turki. Memang beberapa waktu yang lalu Yayasan Piyo melakukan pungutan suara yang hasilnya majoriti masyarakat Turki membenci Rejim AS dan Bush. [www.hidayatullah.com/18 July 2008]. Namun ingatlah bahawa ada gerakan Islam yang bersungguh-sungguh menyeru penyatuan semula cebisan-cebisan negara umat Islam yang telah dilakukan dengan polisi divide and rule oleh rejim penjajah dulu. Sekularisme pasti akan dihancurkan dan khilafah pasti berdiri pada satu masa nanti, sebagaimana janji Allah dan Rasulnya.

Filed under having  

0 Ulasan: