Bayangan daulah Islam sudah semakin jelas kelihatan. Janji Allah sudah semakin dekat dan kemenangan kian menghampiri.Berjaga-jagalah wahai kaum kuffar yang menderhakai Allah,tak lupa juga kaum muslimin terutama golongan pemimpin yang masih enak dibuai ulitan tampuk kepimpinan yang penuh kebusukan,penipuan dan kotoran lain yang sewaktu dengannya,kalian tidak akan selamat selagi tidak mengamalkan hukum-hukum islam yang wajib diterapkan dari Allah SWT. Justeru, bersegeralah kepada kemuliaan dan kemenangan ini wahai kaum muslimin yang masih wujud dan yakin lagi bahawa JANJI ALLAH ITU PASTI!!! )

Menunggu Mac 2009 - Musim bercakaran sesama UMNO

by AURA JIHAD

KUALA LUMPUR 23 Okt - Hampir setiap hari akhbar kini memaparkan pergolakan dan pertiakian lidah antara ahli-ahli UMNO. Tidak sekadar itu, kes-kes pergaduhan, kutuk-mengutuk, baling kerusi, demonstrasi, boikot, fitnah-memfitnah, rasuah dan pelbagai kemungkaran lain turut dilaporkan berlaku sepanjang mesyuarat UMNO sekarang.

Terbaru, bekas Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim menganggap saranan ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno, Datuk Seri Dr Rais Yatim supaya semua jawatan tertinggi parti Umno dipertandingkan secara 'tender' sebagai menghina parti Melayu terbesar itu. Beliau berkata, gejala politik wang tidak akan dihapuskan melalui sistem itu, malah menenggelamkan amalan demokrasi kerana hanya yang mempunyai wang yang banyak yang dapat menguasai parti. Pengerusi Badan Perhubungan Umno Perlis itu secara berseloroh berkata, jika beliau diminta menilai Rais secara tender maka nilai yang akan diberikan kepadanya hanya RM1.

Setiap kali berlangsungnya pemilihan parti, haru biru UMNO jadinya dengan kerenah dan gelagat ahli-ahli parti yang berebut ingin bertanding. Apa tidaknya, kemenangan akan menjanjikan seribu satu kemewahan, siapa tidak mahu? Inilah hakikat UMNO yang masih berpegang erat dengan politik Kapitalis. Bau busuk politik kufur sekular tercium di seluruh Malaysia, apatah lagi di dalam UMNO itu sendiri. Dari dalam, bau busuk yang menerjah hidung ahlinya sendiri sudah tidak lagi dapat mereka tahan. Segala kemungkaran yang berlaku ini ibarat orang yang membuka pekung kudis dan nanah di badannya sendiri. Apabila terbuka maka keluarlah segala macam bau busuk yang meloyakan, yang selama ini ditutupi oleh baju yang cantik bergaya dan mahal harganya.

Inilah kesan dan akibatnya apabila pemikiran politik sekular kapitalisme membelenggu cara fikir ahlinya. Para pemimpinnya sendiri sudah naik muak dan jijik dengan apa yang berlaku apatah lagi orang luar yang memerhatikan sepak terajang permainan politik mereka. Penyakit rasuah yang dibungkus dengan jenama politik wang masih tidak dapat dibebaskan dari UMNO. Setiap kali naiknya seorang pemimpin UMNO, termasuklah Pak Lah sendiri, setiap kali itulah kita mendengar mereka ingin menghapuskan rasuah. Namun setiap kali itulah kita menyaksikan indeks rasuah dan gejala rasuah semakin berleluasa. Jika Pak Lah gagal membendung aktiviti haram dan keji ini di dalam parti yang dipimpinnya sendiri, bagaimanakah dia ingin menghapuskannya dalam kerajaan yang dipimpinnya?

Sampai bilakah agaknya pemimpin dan orang-orang UMNO akan sedar dan bertaubat dari segala keburukan yang mereka lakukan ini? Adakah mereka hanya akan terhantuk bila telah disepak keluar dari UMNO seperti apa yang berlaku ke atas Anwar Ibrahim? Mungkin juga. Apa yang pasti ialah, selama mereka masih menikmati ‘manfaat’ dari UMNO, walau busuk macam mana sekalipun parti assabiyyah ini, mereka akan tetap sanggup bersamanya.

Persoalan untuk kita umat Islam adalah, bagaimana mungkin kita akan mendapat rahmat atau kebaikan apabila golongan yang memimpin kita ialah golongan yang terkenal dengan politik wang, rasuah, suka memfitnah, bergaduh, menghentam sesama sendiri dan hanya mementingkan kepentingan peribadi? Apakah kebaikan yang kita harapkan dengan adanya pemimpin yang merasuah rakyat untuk menjadi pemimpin? Sebagai Muslim, anda pasti ada jawapannya!

Kita hendaklah sedar bahawa Allah swt menjanjikan kita sebagai umat yang terbaik, dengan syarat kita melakukan aktiviti amar makruf nahi mungkar,

“Kamu adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah.” [TMQ Ali Imran (3):110].

Justeru, apabila umat Islam itu melakukan kemungkaran dan mencegah kebaikan dan mereka tidak beriman kepada Allah, maka mereka akan menjadi umat Islam yang terhina. Allah telah menghina golongan ini dunia dan akhirat,

“Apakah kamu hanya beriman kepada sebahagian (dari isi) Al-Kitab dan kufur akan sebahagian yang lain? Maka tiadalah balasan bagi orang yang berbuat demikian itu dari antara kamu, selain dari kehinaan ketika hidup di dunia, dan pada hari kiamat akan dimasukkan ke dalam azab seksa yang amat berat, dan (ingatlah), Allah tidak sekali-kali lalai dengan apa yang kamu lakukan.” [TMQ al-Baqarah (2):85]

Pemimpin-pemimpin UMNO yang rata-ratanya adalah pemimpin Malaysia perlu bertanya diri mereka, apakah mereka telah menerapkan isi Al-Quran, apakah mereka telah menerapkan hududullah? Ternyata, mereka bukan sahaja tidak menerapkan hukum Allah, malah mereka berbangga menerapkan hukum kufur yang mereka luluskan dengan cara majoriti di bawah sistem demokrasi! Alangkah besarnya kemungkaran yang mereka lakukan! Inilah hakikat politik mereka. Mereka bukannya mencontohi aktiviti politik yang telah ditunjukkan oleh Rasulullah SAW dan para sahabatnya, sebaliknya mereka mengikuti jejak langkah politik Abu Jahal, Abu Lahab, Walid bin Mughirah, Utbah bin Rabi’ah dan sekutu-sekutu mereka. Apabila kita menasihatkan mereka dengan Islam, maka mereka sombong, mereka menjadi marah, malah mereka memantau, menangkap, menyeksa dan memenjara golongan yang menyuruh mereka menerapkan Kitabullah. Alangkah hinanya mereka!

Filed under having  

0 Ulasan: