Bayangan daulah Islam sudah semakin jelas kelihatan. Janji Allah sudah semakin dekat dan kemenangan kian menghampiri.Berjaga-jagalah wahai kaum kuffar yang menderhakai Allah,tak lupa juga kaum muslimin terutama golongan pemimpin yang masih enak dibuai ulitan tampuk kepimpinan yang penuh kebusukan,penipuan dan kotoran lain yang sewaktu dengannya,kalian tidak akan selamat selagi tidak mengamalkan hukum-hukum islam yang wajib diterapkan dari Allah SWT. Justeru, bersegeralah kepada kemuliaan dan kemenangan ini wahai kaum muslimin yang masih wujud dan yakin lagi bahawa JANJI ALLAH ITU PASTI!!! )

Lanun : Malaysia Sedia Bantu AS

by AURA JIHAD

PUTRAJAYA 11 MEI - Malaysia bersedia berkongsi pengalaman dan kepakaran dengan Amerika Syarikat (AS) dalam menangani kegiatan pelanunan di perairan negara khususnya Selat Melaka. Menteri Luar, Datuk Anifah Aman berkata, selain kepakaran sendiri, Malaysia juga sedia membantu AS membina jaringan komunikasi yang mantap dengan negara-negara jiran dalam perkara itu. ‘‘Kita ada pengalaman dan kepakaran berharga yang boleh dikongsi bersama dalam menyelesaikan masalah pelanunan selain mewujudkan kerjasama dengan negara-negara jiran. ‘‘Perkongsian itu penting kerana kita melihat ancaman lanun boleh memberi kesan buruk kepada pertumbuhan ekonomi global,’’ katanya. Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan selama setengah jam dengan Duta AS ke Malaysia , James R. Keith di sini hari ini. Sehubungan itu, Anifah berkata, beliau berharap usaha itu akan disusuli dengan perbincangan secara mendalam oleh agensi atau jabatan berkaitan dari kedua-dua negara. ‘‘Saya menganggap pertemuan hari ini akan membuka pintu yang luas kepada agensi dan jabatan berkaitan untuk mengadakan perbincangan lanjut mengenainya,’’ katanya.

[Utusan Malaysia: 12/05/09]

Selat Melaka merupakan laluan strategik di rantau ini. Ia antara laluan kapal yang paling sibuk di dunia. Dari segi ekonomi, ia menghubungkan operasi perdagangan Timur-Barat. Persaingan perdagangan di antara Amerika Syarikat (AS) dan China menyebabkan AS sentiasa mencari peluang untuk menguasai laluan di Selat Melaka. Kejahatan yang dilakukan lanun-lanun di selat Melaka itu (jika ada) tidaklah seberapa jika dibandingkan dengan kejahatan yang bakal dilakukan oleh AS ke rantau ini. Sudah tentu lanun mesti dihapuskan tetapi jangan sekali-kali membenarkan AS menguasai laluan Selat Melaka. Kita jangan lupa dengan kejahatan yang telah dilakukan oleh AS kepada umat Islam di Afghanistan, Iraq, Palestin dan bahagian dunia yang lain. Darah umat Islam masih merah mengalir di tangan pengganas no. 1 di dunia itu. Lalu, apa perlunya kita menjalinkan perkongsian dengan mereka? Janganlah kita menjadi pengkhianat kepada umat Islam dengan bermanis muka dan menghulurkan tangan untuk bekerjasama dengan mereka kerana merekalah lanun sebenar yang paling ganas dan merbahaya yang mesti dihalau keluar daripada rantau ini. Mengapa kita perlu takut? Hanya kepada Allah SWT tempat kita berlindung dan meminta pertolongan. FirmanNya:

”mereka berkata lagi: " Demi sesungguhnya! jika kita kembali ke Madinah (dari medan perang), sudah tentu orang-orang yang mulia lagi kuat (pihak kita) akan mengusir keluar dari Madinah orang-orang yang hina lagi lemah (pihak Islam)". padahal bagi Allah jualah kemuliaan dan kekuatan itu dan bagi RasulNya serta bagi orang-orang yang beriman; akan tetapi golongan yang munafik itu tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya)”. [TMQ Al Munaafiquun (63) :8]

0 Ulasan: