Bayangan daulah Islam sudah semakin jelas kelihatan. Janji Allah sudah semakin dekat dan kemenangan kian menghampiri.Berjaga-jagalah wahai kaum kuffar yang menderhakai Allah,tak lupa juga kaum muslimin terutama golongan pemimpin yang masih enak dibuai ulitan tampuk kepimpinan yang penuh kebusukan,penipuan dan kotoran lain yang sewaktu dengannya,kalian tidak akan selamat selagi tidak mengamalkan hukum-hukum islam yang wajib diterapkan dari Allah SWT. Justeru, bersegeralah kepada kemuliaan dan kemenangan ini wahai kaum muslimin yang masih wujud dan yakin lagi bahawa JANJI ALLAH ITU PASTI!!! )

Perubahan UMNO Satu Keperluan

by AURA JIHAD

KUALA LUMPUR 11 MEI - Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan perubahan terhadap parti itu bukan lagi satu pilihan tetapi sudah menjadi satu keperluan yang tidak boleh dipandang ringan. Sehubungan itu katanya, UMNO perlu berani membuat perubahan jika parti keramat orang Melayu itu mahu terus kekal relevan terutama di kalangan generasi muda hari ini. “UMNO tiada pilihan, kalau ingin menjadi parti relevan, parti yang teras pada pemerintahan, UMNO mesti merupakan parti berani buat perubahan, menerajui pembaharuan, berada di saf hadapan untuk menunjukkan hala tuju baru bagi negara kita secara keseluruhan.” katanya.

Beliau berkata demikian semasa berucap pada Majlis Sambutan 63 Tahun UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini malam ini. “Saya mengajukan perubahan kerana mana-mana parti yang tidak berani buat perubahan, walaupun parti itu banyak jasa, akhirnya jasa itu akan tinggal dalam lipatan sejarah,” katanya. Tambah beliau, UMNO perlu menyemai budaya-budaya baru yang berpaksi pada semangat sanggup berkhidmat dan meletakkan kepentingan rakyat lebih daripada kepentingan lain. “Budaya yang tawaduk, merendah diri, suka menyusur bersama-sama dengan rakyat mestilah budaya yang kita pupuk di kalangan ahli-ahli parti,” katanya. “Jangan ingat khidmat kita yang ikhlas itu tidak akan diperhatikan dan dihargai oleh rakyat, dan akhirnya sebagai orang Islam, kita percaya Allah SWT adalah penilai yang sebaik-baiknya kepada kita,” jelas beliau.

[Utusan Malaysia 12/05/09]

Presiden UMNO yang baru, Datuk Seri Najib Tun Razak masih belum jemu-jemu mengingatkan ahli-ahli UMNO supaya mereka melakukan perubahan. Bagi Islam, perubahan itu adalah sesuatu yang perlu dan sewajarnya dilakukan oleh umat Islam sekiranya berlaku penyimpangan dan kerosakan di dalam masyarakat dan negara. Allah SWT mengutus Nabi Muhammad SAW kepada masyarakat arab jahiliyyah dengan tujuan untuk merubah masyarakat jahiliyyah itu kepada masyarakat Islam.

Firman Allah SWT:

“Dialah yang telah mengutuskan dalam kalangan orang-orang (Arab) yang ummiyyin, seorang rasul (Nabi Muhammad s.a.w) dari bangsa mereka sendiri, yang membacakan kepada mereka ayat-ayat Allah (yang membuktikan keesaan Allah dan kekuasaanNya), dan membersihkan mereka (dari iktiqad yang sesat), serta mengajarkan mereka kitab Allah (Al-Quran) dan hikmah (pengetahuan yang mendalam mengenai hukum-hukum syarak). dan sesungguhnya mereka sebelum (kedatangan Nabi Muhammad) itu adalah dalam kesesatan yang nyata” [TMQ Al Jumu'ah (62) : 2].

FirmanNya lagi “Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri”. [TMQ Ar Ra'd (13) :11]

Inilah makna perubahan yang sebenar. Wahai umat Islam! Jika kita melihat UMNO tetap tidak mengubah dasarnya iaitu masih tetap dengan dasar assabiyyah dan terus melaksanakan sistem sekular maka menjadi tanggungjawab setiap umat Islam termasuklah mereka yang selama ini menyokong UMNO segera mengubah sokongan dan dokongan mereka. Berubahlah kepada Islam. Apa yang pasti, daripada seruan Najib itu, peru bahaan yang diinginkannya hanyalah perubahan penampilan dan cara ahli UMNO mendekati rakyat supaya mereka dapat menawan hati rakyat agar mereka terus menyokong UMNO. Ini bukan perubahan yang sebenar. Ia hanyalah satu perubahan di dalam strategi meraih undi dan lebih bersikap pragmatik bagi memastikan UMNO terus dapat memerintah dan menjalankan sistem sekular Kapitalisme yang ditinggalkan oleh penjajah. Kesimpulannya, perubahan sebenar yang UMNO perlu lakukan adalah dengan membuang dasar assabiyyah sekularnya dan mengambil dasar Islam di dalam merealisasikan slogan dan laungan perubahannya. Selagi ini tidak dilakukan maka slogan-slogan untuk berubah itu hanyalah satu muslihat politik untuk memenangi hati rakyat. Apa yang pasti ialah umat Islam pada ketika ini mahu kembali kepada Islam dan jika UMNO terus menentang arus perubahan itu, nescaya ia akan rebah.

0 Ulasan: