Bayangan daulah Islam sudah semakin jelas kelihatan. Janji Allah sudah semakin dekat dan kemenangan kian menghampiri.Berjaga-jagalah wahai kaum kuffar yang menderhakai Allah,tak lupa juga kaum muslimin terutama golongan pemimpin yang masih enak dibuai ulitan tampuk kepimpinan yang penuh kebusukan,penipuan dan kotoran lain yang sewaktu dengannya,kalian tidak akan selamat selagi tidak mengamalkan hukum-hukum islam yang wajib diterapkan dari Allah SWT. Justeru, bersegeralah kepada kemuliaan dan kemenangan ini wahai kaum muslimin yang masih wujud dan yakin lagi bahawa JANJI ALLAH ITU PASTI!!! )

BUKA BAJU DIPERSOAL MAJLIS MAKSIAT DIBIAR

by AURA JIHAD

Faizal Tahir akan kena tindakan

KUALA LUMPUR: 8TV akan mengambil tindakan tegas terhadap naib juara pertandingan realiti One In A Million (OIAM) musim pertama, Faizal Tahir berikutan tindakannya menanggalkan baju ketika membuat persembahan meraikan sambutan ulang tahun keempat stesen televisyen itu, malam kelmarin.

Penyanyi yang popular dengan lagu Mahakarya Cinta dan juga finalis Anugerah Juara Lagu ke-22 itu melakukan adegan yang dianggap mencolok mata terbabit di hadapan kira-kira 8,000 penonton di Central Park Avenue, Bandar Utama, kelmarin.

Rancangan berkenaan turut diikuti penonton di rumah apabila ia disiarkan secara langsung di kaca televisyen.

Ketua Pegawai Operasi 8TV, Ahmad Izham Omar, berkata pihaknya akan mengambil tindakan terhadap Faizal yang dianggap melakukan perbuatan memalukan tetapi sehingga ini beliau belum memutuskan bentuknya.

“Kami tidak akan mengambil mudah perkara ini dan akan bertindak di atas perbuatan Faizal. Buat masa ini, kami masih belum memikirkan bentuk tindakan yang akan diambil terhadapnya.

“Saya sendiri terkejut dengan perlakuan Faizal dan langsung tidak menyangka dia akan berbuat sedemikian rupa,” kata Ahmad Izham ketika dihubungi Berita Harian, di sini, semalam.

Tindakan yang akan dikenakan ke atas penyanyi yang mula membabitkan diri dalam dunia hiburan melalui kumpulan nasyid Mirwana itu akan hanya diputuskan Izham sekembalinya beliau daripada Manila, Filipina atas urusan kerja minggu depan.

Ahmad Izham dalam kenyataannya kepada Harian Metro semalam berkata, pihaknya akan segera bersemuka dengan penyanyi itu bagi memastikan perbuatan sedemikian tidak berlaku lagi pada masa depan.

Sementara itu, Berita Harian yang cuba mendapatkan penjelasan penyanyi berusia 30 tahun itu gagal dihubungi tetapi Pegawai Perhubungan Awam, syarikat rakaman yang dinaunginya, Monkey Bone Sdn Bhd, Mohd Helmy Hamdan berkata Faizal dinasihatkan supaya tidak memberikan sebarang ulasan mengenai kontroversi membabitkan dirinya.

“Faizal dinasihatkan supaya berdiam diri buat sementara waktu. Satu sidang media akan diadakan esok (hari ini) untuk memberi peluang kepada Faizal menerangkan perkara sebenar dan juga untuk berlaku adil kepada semua media,” katanya.

Faizal sebelum ini pernah mencetuskan kontroversi gara-gara tindakan keterlaluannya meluncur di atas pentas apabila dua lagunya Kasih Tercipta dan Mahakarya Cinta diumumkan mara ke peringkat akhir kategori Balada, Anugerah Juara Lagu ke 22 yang akan berlangsung 27 Januari ini.

Sumber: Berita Harian 15/01/08

Ulasan:

Terkejut? Hairan? Benci? Suka? Lantaklah?….. Mungkin inilah perasaan sebahagian masyarakat saat ini apabila mendengar dan membaca berita di atas. Berita yang ditonjol seolah-olah membawa mesej bahawa masyarakat kita masih tidak dapat menerima aksi artis yang sebegitu rupa. Malangnya apa yang dipersoalkan adalah perbuatan “membuka baju” semasa menyanyi di sebuah konsert, bukannya “konsert” itu sendiri! Walhal konsert itu sendiri sudah dipenuhi dengan maksiat di mana terjadinya ikhtilat (percampuran) antara lelaki dan wanita, tetapi ini tidak pula dipersoalkan. Hakikatnya, baik Faizal Tahir mahupun pihak penganjur berserta 8,000 penonton persembahan itu sendiri telah berdosa kerana terlibat dengan program maksiat seperti itu!!!

Inilah keadaan masyarakat Malaysia yang sudah rosak saat ini. Mereka boleh menerima aksi artis perempuan yang tidak pernah bertudung, membuka aurat di sana-sini, mereka juga tidak pernah mempersoalkan konsert-konsert maksiat itu sendiri, ikhtilat di antara lelaki dan wanita yang bukan mahramnya di tempat-tempat maksiat yang sebegitu dan banyak lagi perbuatan haram lainnya. Tetapi perbuatan seorang artis lelaki yang membuka baju pula yang diperbesar-besarkan. Faktanya aurat lelaki itu adalah di antara pusat dengan lutut. Maka jika Faizal Tahir itu membuka baju dan bahagian auratnya masih terjaga, dia masih tidak berdosa. Yang berdosanya adalah perbuatan beliau yang terlibat dengan konsert-konsert seperti itu.

Inilah gambaran kerosakan masyarakat yang telah membelakangkan hukum Allah. Tidak suka dengan perbuatan membuka baju hanyalah datang dari ‘emosi’ yang langsung tidak diikat dengan suatu pemikiran yang didasarkan kepada akidah Islam. Sedangkan sebagai seorang Muslim, perasaan suka/cinta atau tidak suka/benci itu wajib disandarkan dengan akidah Islam, yakni kita mesti mencintai dan membenci perbuatan seseorang kerana (ukurannya) dia mentaati atau melanggar perintah Allah swt. Inilah rosaknya pemikiran apabila adat/budaya itu didahului daripada syara’. Contohnya, budaya masyarakat kita melihat wanita yang berbaju kurung dan berkebaya itu adalah sopan walaupun tidak menutup aurat (rambutnya) tetapi jika seorang lelaki keluar berjalan di khalayak ramai dengan tidak berbaju walaupun auratnya masih dijaga dianggap tidak sopan.

Inilah bahayanya apabila hanya akal semata-mata digunakan untuk mengukur baik dan buruknya sesuatu perbuatan bukannya hukum syara’. Akal itu sepatutnya tunduk kepada hukum syara’ dan akal itu hanyalah berperanan untuk memahami hukum syara’, namun sekarang akal telah dijadikan sumber hukum atau ukuran perbuatan baik atau buruk. Hasilnya hukum Allah diketepikan dan akal-lah yang dijadikan panduan. Amat hinalah manusia yang menjadikan akalnya sebagai tolok ukur di dalam menentukan baik atau buruk sesuatu perbuatan!

Filed under having  

0 Ulasan: