Bayangan daulah Islam sudah semakin jelas kelihatan. Janji Allah sudah semakin dekat dan kemenangan kian menghampiri.Berjaga-jagalah wahai kaum kuffar yang menderhakai Allah,tak lupa juga kaum muslimin terutama golongan pemimpin yang masih enak dibuai ulitan tampuk kepimpinan yang penuh kebusukan,penipuan dan kotoran lain yang sewaktu dengannya,kalian tidak akan selamat selagi tidak mengamalkan hukum-hukum islam yang wajib diterapkan dari Allah SWT. Justeru, bersegeralah kepada kemuliaan dan kemenangan ini wahai kaum muslimin yang masih wujud dan yakin lagi bahawa JANJI ALLAH ITU PASTI!!! )

JANGAN GADAI MASA DEPAN MENGUNDI PEMBANKANG

by AURA JIHAD

PADANG TERAP 27 Jan. - Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan rakyat agar tidak menggadai masa depan mereka dengan mengundi parti pembangkang pada pilihan raya umum akan datang kerana pemimpin pembangkang hanya pandai berjanji.

Timbalan Perdana Menteri menegaskan, hanya kerajaan Barisan Nasional (BN) dapat membela nasib rakyat dengan menjamin keamanan, keselamatan dan kemakmuran yang dikecapi negara sejak dahulu.

Keadaan itu, kata beliau, adalah berbeza dengan parti pembangkang yang tiada kesepakatan sesama mereka.

"Kita tidur sebantal, mimpi pun sama. Tetapi pembangkang mimpi lain-lain walaupun tidur sebantal. Macam mana pembangkang nak tadbir negara kalau tiada kata sepakat? Tapi BN kongsi kuasa (secara) bersama, sebab itu berjaya.

"Kerajaan BN tidak bohong tetapi hanya bercakap yang benar. Kita dapat laksanakan segala janji untuk rakyat. Kerajaan BN boleh membuat perubahan dan boleh menjadikan impian menjadi realiti dan cita-cita menjadi kenyataan," katanya.

Najib yang juga Timbalan Pengerusi BN dan Timbalan Presiden UMNO berkata demikian di hadapan kira-kira 10,000 hadirin terdiri daripada kalangan peneroka dan ahli-ahli parti komponen BN ketika melancarkan Gerak Kerja Pilihan Raya BN Kedah di Felda Lubuk Merbau di sini hari ini.

Turut hadir pada majlis pelancaran yang diadakan serentak dengan Perhimpunan Peneroka Felda Wilayah Utara itu ialah Pengerusi BN Kedah yang juga Menteri Besar, Datuk Seri Mahdzir Khalid; Menteri Penerangan, Datuk Seri Zainuddin Maidin dan Pengerusi Felda, Tan Sri Dr. Mohd. Yusof Noor.

Timbalan Perdana Menteri berkata, konsep pembahagian kuasa yang diamalkan oleh kerajaan BN telah membawa keamanan kepada Malaysia.

Menurutnya, sejak memerintah negara 50 tahun lalu, kerajaan BN berjaya membela nasib rakyat dengan membuat pelbagai pembangunan dan pembaharuan bagi menambah nilai dalam kehidupan mereka.

Beliau memberikan contoh tanah rancangan Felda yang telah mengalami arus perubahan pembangunan ketara berbanding pada awal kewujudannya dahulu.
Malah, kata beliau, nasib generasi kedua dan ketiga Felda juga akan terus dibela oleh kerajaan BN.

"Dalam tangan saya ini ada lebih daripada 40 pembaharuan yang dilakukan sejak menjadi 'Menteri Felda' dan banyak lagi akan dibuat selepas ini.

"Itulah kerajaan di bawah BN. Kita dapat melihat pembaharuan dengan menunjukkan hari ini adalah lebih baik daripada semalam dan esok lebih baik daripada hari ini," kata Najib.

Sumber: Berita Harian 27/01/08

Ulasan:

Sering terjadi bila dekat dengan pilih raya umum, kerajaan atau pembangkang akan mengeluarkan sebuah manifesto umum untuk pilihan raya yang mengandungi janji-janji yang akan dilakukan jika menang pilihan raya. Saban tahun kita melihat, berlaku pembaikan atau penambahan dalam manifesto tersebut. Di samping manifesto tidak kurang juga dengan beras, basikal dan kain pelikat disogokkan untuk mengundi parti masing-masing. Dan tanpa segan silu ada yang berfatwa bahawa hukum ‘rasuah pilihan raya’ ini, disamakan dengan hukum zakat untuk orang-orang muallaf qulubuhum (yang dijinakkan hati). Ini merupakan pemesongan hukum Allah yang jelas akibat tidak memahami ilmu fiqh dan usul fiqh.

Bagi pihak pemerintah pula mereka sering menggunakan saluran-saluran TV kerajaan (yang dikutip dari wang rakyat) untuk melakukan propaganda mereka, sepatutnya TV ini digunakan untuk kepentingan rakyat bukan untuk kepentingan parti pemerintah untuk mengekalkan status quo mereka. Namun TV dan akhbar perdana terus dipergunakan untuk kempen mengundi parti sekular yang sedia ada.

Yang mengecewakan kita ialah pemikiran umat Islam yang masih lagi berfikir ‘siapakah’ yang perlu menjadi pemimpin, bukannya ‘sistem apa’ yang wajib diterapkan atau yang selayaknya bagi umat Islam? Memandangkan pemerintah kita adalah beragama Islam, persoalan utama bagi umat Islam hari ini adalah ‘bagaimana’ untuk menerapkan sistem Islam, bukan ‘siapa’ yang akan diundi. Sistem Islamlah yang perlu untuk kita dalam menangani kegawatan politik, ekonomi dan sosial yang ada dalam negara ini. Pokoknya, tidak kiralah sama ada pemerintah atau pembangkang yang naik/menang, keadaan umat Islam akan sama sahaja, jika ‘sistem’ yang memerintah adalah demokrasi-kapitalis, bukannya sistem Islam (Khilafah)! Namun, jika kerajaan yang ada hari ini ingin menerapkan sistem Khilafah dan Islam secara kaffah, maka tidak timbullah soal siapa yang perlu diundi. Jadi, persoalan kita sekarang adalah ‘sistem’ yang wajib ditukar, bukannya ‘orang’. Bertukar ‘orang’ tetapi ‘sistem’nya sama adalah tidak berguna, tetapi jika bertukar ‘sistem’, walaupun ‘orang’ yang sama, maka inilah yang kita inginkan.

Filed under having  

0 Ulasan: