Bayangan daulah Islam sudah semakin jelas kelihatan. Janji Allah sudah semakin dekat dan kemenangan kian menghampiri.Berjaga-jagalah wahai kaum kuffar yang menderhakai Allah,tak lupa juga kaum muslimin terutama golongan pemimpin yang masih enak dibuai ulitan tampuk kepimpinan yang penuh kebusukan,penipuan dan kotoran lain yang sewaktu dengannya,kalian tidak akan selamat selagi tidak mengamalkan hukum-hukum islam yang wajib diterapkan dari Allah SWT. Justeru, bersegeralah kepada kemuliaan dan kemenangan ini wahai kaum muslimin yang masih wujud dan yakin lagi bahawa JANJI ALLAH ITU PASTI!!! )

KERAJAAN JAMIN EKONOMI KEKAL BAIK

by AURA JIHAD

KOTA KINABALU: Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata kerajaan, dengan pengalaman yang luas mengharungi pelbagai krisis, akan memastikan kedudukan ekonomi kekal baik walau pun terdapat cabaran kemelesatan ekonomi di negara-negara lain.

Katanya Malaysia tidak ada pilihan selain berhadapan dan bersedia dengan cabaran seperti kelembapan ekonomi.

"Bukan tidak ada masalah, bukan tidak ada bencana kelembapan ekonomi tempat-tempat lain, kita kena bersedia dari kesan-kesan yang melemahkan kita," katanya ketika melancarkan koridor pembangunan sabah di pelabuhan kontena Teluk Sapangar di sini Selasa.

Katanya Malaysia mempunyai asas ekonomi yang kukuh hasil dasar mesra kerajaan dan kepelbagaian sumber ekonomi dan pasaran, bersedia berhadapan dengan cabaran.

"Saya rasa kita menguruskan ekonomi dengan baik," katanya.

Abdullah berkata Malaysia tidak melihat China dan India sebagai ancaman terhadap ekonomi negara tetapi menganggap kedua-dua negara itu sebagai kawan dalam hubungan ekonomi.

Abdullah yang juga Menteri Kewangan berkata rizab negara yang terkini berjumlah AS$101 bilion telah meletakkan Malaysia di kedudukan kesembilan di dunia dari segi pencapaian rizab.

Mata wang Malaysia iaitu Ringgit juga mengukuh dan kini berada pada paras 3.2 berbanding 3.8 sebelum ini, katanya.

"Ringgit telah kukuh, tidak terumbang ambing seperti dahulu," katanya.

Abdullah berkata segala usaha untuk membangunkan ekonomi negara kini telah menunjukkan tanda-tanda yang baik.

Katanya beliau berharap negara dapat terus meningkatkan nilai dagangan yang kini berjumlah lebih RM1 trilion. BERNAMA

Sumber: http://mstar.com.my/cms/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_c4f2a12b-c0a85062-910df400-9893012d – 29/01/08

Ulasan:

Berbicara mengenai kekuatan atau kejatuhan ekonomi, sistem ekonomi Kapitalisme yang diamalkan sepenuhnya di Malaysia sekarang hanya mengukur ekonomi negara atau kesejahteraan masyarakat berdasarkan kepada KDNK, bukannya berdasarkan pemenuhan keperluan masyarakat (distribution of wealth). Maju dan mundur ekonomi suatu negara dilihat dari skop yang sempit, yakni pencapaian pendapatan negara, pengekalannya, nilai matawang, rizab bank dan yang sejenisnya. Walhal ini semua langsung tidak mencerminkan kesejahteraan hidup setiap individu dalam masyarakat, malah nilaian ekonomi yang dibuat dengan cara tersebut semuanya jelas-jelas merupakan satu pembohongan yang nyata

Para pemimpin sering menggula-gulakan rakyat dengan isu ekonomi dari aspek status ekonomi negara yang diukur dengan indeks itu dan ini. Hakikatnya berapa ramai individu masyarakat yang hidup miskin dan menderita kerana ketidakadilan dalam pengagihan kekayaan oleh negara. Kerajaan membolot semua kekayaan negara dan mengagihkannya kepada sanak saudara dan kroni-kroni sahaja, namun dalam masa yang sama menerangkan kepada rakyat bahawa pencapaian ekonomi masyarakat dalam keadaan baik. Ya, bila diukur secara purata dengan ukuran Kapitalis memang baik, contohnya kita ambil Negara XYZ yang ada 10 orang penduduk yang mempunyai pendapatan seperti berikut -

A = $100,000 / sebulan
B = $90,000
C = $500
D = $800
E = $100
F = $200
G = $0
H = $0
I = $1000
J = $300
--------------------
$192,900
--------------------

Jika di campur pendapatan semua orang = $192,900 dan bila dibahagikan jumlah ini dengan jumlah penduduk (10 orang), maka kita mendapat jumlah purata pendapatan setiap orang = $19,290.

Jadi, mengikut sistem ekonomi Kapitalis, negara tersebut mempunyai pencapaian ekonomi yang baik kerana purata pendapatan penduduk sebulan adalah sebanyak $19,290 seorang. Walaupun ada 2 orang penduduk (G dan H) yang langsung tidak mempunyai pendapatan, namun apabila diukur secara purata, G dan H juga mempunyai pendapatan sebanyak $19,290 sebulan. Begitu jugalah kedudukannya dengan penduduk miskin yang lain yang mempunyai pendapatan bulanan sebenar di bawah $500, tetapi apabila diukur secara purata, maka pendapatan mereka semua adalah $19,290 sebulan. Secara hakikatnya, orang yang betul-betul kaya dalam Negara XYZ adalah A dan B sahaja (yang membolot semua kekayaan negara), tapi mengikut pengiraan Kapitalis, semua orang adalah kaya.

Inilah realiti sistem ekonomi Kapitalis yang diamalkan hari ini di Malaysia dan juga lain-lain negara umat Islam. Inilah yang kami maksudkan dengan ‘pembohongan yang nyata’ apabila kerajaan menyatakan pertumbuhan ekonomi kita adalah baik.

Dalam Islam setiap individu rakyat adalah dijaga. Islam menangani masalah ekonomi dengan melihat kepada setiap individu, bukannya kepada purata pendapatan atau pun KDNK. Inilah yang kami maksudkan bahawa masalah ekonomi yang wujud sekarang (dalam negara Kapitalis seperti Malaysia) adalah kerana pembahagian kekayaan yang tidak betul di mana sebahagian besar kekayaan negara hanya dimiliki oleh segelintir individu sahaja, yakni golongan Kapitalis, yang rata-ratanya terdiri dari orang yang memegang jawatan tinggi kerajaan atau pun suku sakat mereka sahaja.

Kepincangan hidup yang berlaku adalah kerana Sistem Islam tidak dijadikan peraturan hidup. Sistem Kapitalismelah yang diterapkan secara utuh dan inilah yang menjadi akar kepada permasalahan bagi setiap aspek kehidupan yang muncul. Selama mana negara menerapkan ideologi kufur Kapitalisme ini, selama itulah rakyat akan terus menderita dan sengsara dan akan terus ditipu dan ditipu dengan pelbagai ‘pertumbuhan ekonomi’. Sesungguhnya umat Islam benar-benar memerlukan sebuah negara (Daulah Khilafah) yang akan menerapkan seluruh sistem dan hukum-hakam Islam yang benar-benar nanti akan dapat menjamin kesejahteraan setiap individu rakyat, Insya Allah.

Filed under having  

0 Ulasan: