Bayangan daulah Islam sudah semakin jelas kelihatan. Janji Allah sudah semakin dekat dan kemenangan kian menghampiri.Berjaga-jagalah wahai kaum kuffar yang menderhakai Allah,tak lupa juga kaum muslimin terutama golongan pemimpin yang masih enak dibuai ulitan tampuk kepimpinan yang penuh kebusukan,penipuan dan kotoran lain yang sewaktu dengannya,kalian tidak akan selamat selagi tidak mengamalkan hukum-hukum islam yang wajib diterapkan dari Allah SWT. Justeru, bersegeralah kepada kemuliaan dan kemenangan ini wahai kaum muslimin yang masih wujud dan yakin lagi bahawa JANJI ALLAH ITU PASTI!!! )

Dalam Bas Pun Tak Selamat...

by AURA JIHAD

altKUALA LUMPUR – Kes-kes jenayah seperti ragut, seluk saku dan samun (tanpa senjata) yang melibatkan penumpang bas awam di ibu negara ini kini menunjukkan peningkatan yang agak membimbangkan. Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Muhammad Sabtu Osman berkata, berdasarkan statistik sepanjang Januari sehingga Disember 2008, pihaknya menerima lebih 24 kes membabitkan kejadian jenayah tersebut. “Malah dalam tempoh tiga bulan ini saja, iaitu dari Januari hingga Mac, sebanyak 12 kes yang dicatatkan dan ini menunjukkan peningkatan yang agak membimbangkan. “Pihak polis memandang serius peningkatan tersebut. Walaupun terdapat beberapa tangkapan dilakukan namun kerjasama masyarakat amat penting bagi memastikan kes itu dapat dikurangkan dari semasa ke semasa,’’ katanya selepas melancarkan Kempen Pencegahan Jenayah dan Rakan Cop antara Polis Kuala Lumpur dan RapidKL di sini, semalam. Turut hadir ialah Ketua Pegawai Eksekutif RapidKL, Suffian Baharuddin dan wakil Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia, William Lee. Muhammad Sabtu bagaimanapun memberitahu, kadar tersebut dapat dikurangkan jika masyarakat sentiasa menjadi `mata dan telinga’ pihak polis dengan melaporkan sesuatu kes jenayah.

Sumber : KOSMO, 29/04/09

Dalam Bas Tak Selamat

Inilah realiti yang melanda masyarakat Kuala Lumpur. Sehinggakan penumpang di dalam bas pun berada dalam keadaan yang senantiasa berisiko tinggi diragut, disamun dan seumpamanya. Di manakah keadaan yang selamat agaknya? Kadar statistik jenayah ini menunjukkan bahawa masyarakat kini semakin ganas daan jahat. Undang-undang yang ada saat ini sebenarnya tidak mampu untuk mencegah dan menghalang manusia dari melakukan kejahatan. Sebagai seorang muslim kita seharusnya nampak ini adalah suatu petanda bahawa sistem yang diterapkan hari ini adalah sistem yang gagal dan akan pasti terus gagal membawa keamanan kepada masyarakat. Dari pemerhatian ini dapat dibuat kesimpulan bahawa sistem yang ada hari ini telah gagal untuk mendisiplinkan masyarakat dan telah gagal untuk melahirkan individu dan masyarakat yang bertakwa. Apa lagi system yang benar-benar boleh melahirkan individu, masyarakat dan yegara yang mulia kalau tidak Islam? Tunduklah wahai manusia kepada sistem yang unggul ini!

“Sesudah itu, patutkah mereka berkehendak lagi kepada hukum-hukum jahiliyah? padahal - kepada orang-orang yang penuh keyakinan - tidak ada sesiapa yang boleh membuat hukum yang lebih baik daripada Allah”. [TMQ Al Maa-idah (5) : 50]

0 Ulasan: