Bayangan daulah Islam sudah semakin jelas kelihatan. Janji Allah sudah semakin dekat dan kemenangan kian menghampiri.Berjaga-jagalah wahai kaum kuffar yang menderhakai Allah,tak lupa juga kaum muslimin terutama golongan pemimpin yang masih enak dibuai ulitan tampuk kepimpinan yang penuh kebusukan,penipuan dan kotoran lain yang sewaktu dengannya,kalian tidak akan selamat selagi tidak mengamalkan hukum-hukum islam yang wajib diterapkan dari Allah SWT. Justeru, bersegeralah kepada kemuliaan dan kemenangan ini wahai kaum muslimin yang masih wujud dan yakin lagi bahawa JANJI ALLAH ITU PASTI!!! )

Tugas Pertamaku...Sebagai Pemerintah Perut ku Didahulukan,Rakyat Biarkan Kemudian...

by AURA JIHAD

altDatuk Seri Najib Tun Razak yang baru dilantik ke jawatan Perdana Menteri terus memulakan tugas rasminya dengan menghadiri Majlis Gala Grand Prix Malaysia 2009 di Hotel J.W Marriot, Kuala Lumpur, malam tadi. Beliau yang hadir bersama isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor mengiringi Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin dan Raja Permaisuri Agong, Tuanku Nur Zahirah. Turut hadir mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan isterinya, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali serta beberapa menteri kabinet. Majlis yang diadakan sempena kejohanan Grand Prix Formula Satu (F1) di Malaysia tahun ini bertujuan meraikan acara perlumbaan sukan bermotor paling berprestij itu yang bakal mencapai kemuncaknya di Litar Sepang, esok.

Sumber : Utusan Malaysia: 04/04/09

Tugas Pertama Adalah Amanah Untuk Kamu

Semua manusia secara umumnya sukakan pengalaman/perkara yang pertama. Hari pertama bertugas, malam pertama perkahwinan, mendapat nombor pertama dalam pertandingan pemilihan parti, tempat pertama dalam peperiksaan dan sebagainya. Orang pertama Malaysia yang baru diperkenankan semalam juga telah memulakan tugas pertamanya dengan menghadiri Majlis Gala Grand Prix Malaysia 2009. Semalam juga kita dapat mendengar ucapan sulung beliau dengan beberapa kejutan kecil yang agak biasa dilakukan oleh pemimpin yang baru dilantik, seperti mana sebelumnya.

Kalau dulu Pak Lah diingati dengan slogannya “mari bekerja bersama saya” dan “gemilang, cemerlang dan terbilang”, nampaknya kini giliran Najib pula melontarkan slogan pertamanya “Satu Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan”. Dan yang pastinya selepas ini akan ada lagi retorik-retorik baru untuk digula-gulakan kepada rakyat. Persoalan pertama yang ingin kita lontarkan ialah kalau “rakyat didahulukan” maka sepatutnya persoalan rakyatlah yang wajib diutamakan bukannya menghadiri majlis Grand Prix Formula Satu (1). Inilah masalahnya, jika negara dibina mengikut acuan Barat dan penjajah, maka kita akan sering terperangkap dengan agenda dan acuan serta aturcara Barat. Ketika barat menganjurkan F1 kita pun berlumba-lumba untuk menganjurkannya tanpa melihat kepada hukum syara’. Ingatlah! Sabda nabi Sallallahu Alaihi Wasallam yang bermaksud:

“Setiap kamu adalah pemimpin dan setiap kamu akan ditanya tentang rakyatnya. Imam (Ketua Negara) adalah pemimpin, dia ditanya tentang rakyatnya. Seorang lelaki itu pemimpin kepada ahlinya dan dia ditanya tentang rakyatnya. Seorang perempuan itu pemimpin di dalam urusan rumah suaminya dan dia ditanya tentang rakyatnya dan seorang anak menjadi pemimpin menggunakan harta ayahnya dan dia ditanya tentang rakyatnya. Maka semua kamu adalah pemimpin dan ditanya tentang rakyatnya.” [Muttafaqun ‘Alaihi].

Insaflah!

“Kalian akan berebut untuk mendapatkan kekuasaan. Padahal kekuasaan itu adalah penyesalan pada hari kiamat; nikmat di awal dan pahit di ujung” (HR al-Bukhari).

Renungilah kata-kata Umar bin al-Khaththab ra, ketika beliau menjadi khalifah dan begitu terkenal dengan kata-katanya yang menunjukkan kapasitinya sebagai seorang pemimpin yang agung (al-imâm al-a’zham):

“Seandainya ada seekor keldai terperosok kakinya di kota Bagdad karena disebabkan jalan yang rosak, aku khawatir Allah SWT akan meminta pertanggungjawaban diriku di akhirat nanti.”

Fahamilah!

“Siapa saja yang diberi oleh Allah kekuasaan untuk mengurus urusan kaum muslim, kemudian tidak melayani mereka dan memenuhi keperluan mereka, Allah pasti tidak akan melayani dan memenuhi keperluannya (HR Dawud).

Dalam sejarah ulama salaf, diriwayatkan bahawa Khalifah Umar bin Abdil Aziz dalam setiap shalat malamnya sering membaca firman Allah SWT berikut:

(Kepada para malaikat diperintahkan): Kumpulkanlah orang-orang yang zalim beserta teman sejawat mereka dan sesembahan yang selalu mereka sembah selain Allah. Tunjukkanlah kepada mereka jalan ke neraka. Tahanlah mereka di tempat perhentian karena sesungguhnya mereka akan dimintai pertanggungjawabannya. [QS ash-Shaffat (37): 22-24].

Beliau mengulangi ayat tersebut beberapa kali kerana merenungi besarnya tanggung jawab seorang pemimpin di akhirat, di hadapan Tuhan Yang Maha Agung, Allah SWT. Lalu bagaimana dengan para pemimpin yang ada saat ini? Di manakah kamu pada hari pertama kamu bertugas?

0 Ulasan: