Bayangan daulah Islam sudah semakin jelas kelihatan. Janji Allah sudah semakin dekat dan kemenangan kian menghampiri.Berjaga-jagalah wahai kaum kuffar yang menderhakai Allah,tak lupa juga kaum muslimin terutama golongan pemimpin yang masih enak dibuai ulitan tampuk kepimpinan yang penuh kebusukan,penipuan dan kotoran lain yang sewaktu dengannya,kalian tidak akan selamat selagi tidak mengamalkan hukum-hukum islam yang wajib diterapkan dari Allah SWT. Justeru, bersegeralah kepada kemuliaan dan kemenangan ini wahai kaum muslimin yang masih wujud dan yakin lagi bahawa JANJI ALLAH ITU PASTI!!! )

Murahnya Aqidah Islam?

by AURA JIHAD

KUANTAN 24 Mac - Majlis Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang (MUIP) berjaya menyelamatkan sepasang suami isteri dari Perumahan PPRT Bandar Baru, Jaya Gading di sini dan sembilan anaknya daripada murtad. Pasangan tersebut dikatakan mengambil tindakan tersebut kerana mendakwa tidak tahan dengan tekanan hidup akibat dicemuh jiran-jiran.
Berikutan itu, pasangan suami isteri berusia 45 dan 35 tahun yang berasal dari Terengganu itu, bercadang menemui seorang paderi di sebuah gereja di sini selain membuat surat akuan hendak keluar daripada Islam. Bagaimanapun, hasrat mereka diketahui oleh MUIP yang kemudiannya memberi kaunseling kepada pasangan berkenaan, serta berjaya mengembalikan akidah suami isteri tersebut dengan bersyahadah semula. MUIP turut menemui kesemua anak pasangan berkenaan terdiri daripada empat perempuan dan lima lelaki, berusia antara lima bulan hingga 14 tahun.

Timbalan Yang DiPertua MUIP, Datuk Seri Wan Abdul Wahid Wan Hassan berkata, pasangan tersebut bertindak demikian kerana menurut kata hati. "Jangan berfikiran sempit dengan menjadikan agama sebagai taruhan. Hanya kerana masalah yang kecil sampai terfikir untuk menukar agama. "Tukar agama bukan jalan penyelesaian. Lagipun di MUIP sendiri terdapat pelbagai saluran dalam menjaga kebajikan umat Islam di negeri ini," katanya ketika dihubungi. Menurut Wan Abdul Wahid, sekiranya umat Islam mempunyai masalah atau dihimpit kemiskinan, mereka boleh datang ke MUIP. ''Datang ke pejabat MUIP, isi borang dan senaraikan jenis bantuan yang diperlukan dan kita akan pertimbangkan," katanya.

Sementara itu, wanita tersebut yang ditemui di rumahnya mendakwa, mereka sekeluarga dipulau oleh jiran-jiran kerana menggunakan bekalan air untuk keperluan harian dari sebuah surau berhampiran. "Mereka juga bertindak memotong getah paip yang kami gunakan untuk mendapatkan air dari surau terbabit. "Malah, jiran-jiran juga sering memarahi anak saya setiap kali saya mengikut suami mencari kotak dan barang terpakai untuk dijual sebagai sumber rezeki kami sekeluarga," katanya. Kunjungan Utusan Malaysia bersama pegawai MUIP itu mendapati, surau tersebut dipisahkan daripada rumah pasangan berkenaan oleh tiga buah rumah yang dihuni oleh golongan ibu tunggal.

Sementara rumah pasangan tersebut pula berpagar dan tidak mempunyai bekalan air tetapi dilengkapi kemudahan elektrik. Keadaan rumah pasangan itu berselerak dengan timbunan pakaian, sementara persekitaran pula dipenuhi oleh serpihan kaca yang didakwa dibaling oleh jiran-jiran.

Sumber : Utusan Malaysia ,24/03/09


Murahnya aqidah Islam?


Sebegitu mudah sebuah keluarga di Pahang ingin murtad gara-gara tertekan dengan kesempitan kehidupan dan kerenah yang ditunjukkan oleh jiran-jiran mereka. Mereka sanggup untuk menukar kalimah syahadah yang mereka miliki iaitu suatu kalimah yang membolehkan mereka memasuki syurga Allah SWT dengan azab neraka yang dijanjikan oleh Allah SWT kepada mereka yang kufur dan menyekutukanNya. Firman Allah SWT:

“Sesungguhnya Allah tidak akan mengampunkan dosa orang yang mempersekutukanNya dengan sesuatu (apa jua), dan akan mengampunkan yang lain daripada kesalahan (syirik) itu bagi sesiapa yang dikehendakiNya (menurut peraturan hukum-hukumNya); dan sesiapa yang mempersekutukan Allah dengan sesuatu (apa jua), maka sesungguhnya ia telah sesat dengan kesesatan yang amat jauh”. [TMQ an-Nisaa’(4):116].

Na’uzubillah. Persoalannya kini ialah kenapakah perkara sebegini boleh berlaku? Ketika negara masih lagi mempromosikan dan mempropagandakan Islam Hadhari yang menimbulkan seribu satu macam persoalan yang membingunkan dan mengelirukan umat Islam, tiba-tiba muncul pula isu murtad ini. Perlu difahami bahwa persoalan aqidah ini bukanlah suatu perkara yang kecil kerana Islam memandang ianya merupakan perkara yang besar sehinggakan galang ganti aqidah Islam itu adalah nyawa si murtad itu sendiri. Dari Ibnu Abbas ra :

Sesiapa yang menukar agamanya (Islam) maka hendaklah kamu membunuhnya” ( Riwayat Bukhari 2/280; Abu Daud (4351); Tirmizi 145 ; Nasaie, 7/104 dan Ahmad ,1/282).

Inilah kesan dan akibatnya apabila umat Islam menerima aqidah Islam dengan jalan yang tidak selamat. Ramai di kalangan umat Islam itu sendiri saat ini merima aqidah Islam mereka melalui jalan warisan tanpa pernah berfikir tentang aqidah yang mereka anuti. Namun Islam menjelaskan bahawa satu-satunya metode yang sahih untuk kita menerima aqidah Islam adalah dengan jalan berfikir atau dalam erti kata yang lain melalui “rational method”. Firman Allah SWT:

Sesungguhnya pada kejadian langit dan bumi; dan (pada) pertukaran malam dan siang; dan (pada) kapal-kapal Yang belayar di laut Dengan membawa benda-benda Yang bermanfaat kepada manusia; demikian juga (pada) air hujan Yang Allah turunkan dari langit lalu Allah hidupkan dengannya tumbuh-tumbuhan di bumi sesudah matinya, serta ia biakkan padanya dari berbagai-bagai jenis binatang; demikian juga (pada) peredaran angin dan awan Yang tunduk (kepada Kuasa Allah) terapung-apung di antara langit Dengan bumi; Sesungguhnya (pada semuanya itu) ada tanda-tanda (yang membuktikan keesaan Allah kekuasaanNya, kebijaksanaanNya, dan keluasan rahmatNya) bagi kaum Yang (mahu) menggunakan akal fikiran”. [TMQ al-Baqarah(2):164].

Inikah hasil dari kilang produk Kapitalisme Islam Hadhari? Suatu produk yang begitu mudah menukar aqidah mereka hanya dengan alasan dan sebab yang “sampah” sebenarnya. Adakah kerana kemiskinan dan cemuhan masyarakat kita sanggup menukar kehidupan syurga dengan kehidupan neraka? Tidakkah kita pernah melihat dan memahami bagaimana Rasulullah SAW dan para sahabatnya berpegang dengan aqidah Islam yang mereka anuti walau berhadapan dengan berbagai bentuk tekanan dan penindasan dari kaum kuffar dan keluarga mereka sendiri yang memusuhi dan menentang Islam.

Kepada mereka yang ingin murtad ataupun yang cuba-cuba untuk murtad, apakah kalian tidak pernah membaca kisah keluarga Yasir yang disiksa sehingga dia dan isterinya Sumaiyyah menjadi syahid? Apakah kalian tidak pernah membaca kisah Bilal yang disiksa oleh tuannya Umaiyyah bin Khalaf semata-mata kerana Bilal telah menerima Islam dan mempertahankan aqidahnya? Apakah kalian tidak pernah membaca kisah Rasulullah SAW dan sahabatnya yang diboikot selama 3 tahun di Mekah? Yang terbaru apakah kalian tidak membaca kisah saudara-saudara kita di Palestin yang diuji dengan ujian yang cukup hebat? Kehidupan mereka dihancurkan oleh Israel laknatullah. Apakah mereka berpaling mundur untuk murtad dari agama Islam? Renungilah firman Allah SWT:

“Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu Dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar: (Iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: "Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali." . mereka itu ialah orang-orang yang dilimpahi dengan berbagai-bagai kebaikan dari tuhan mereka serta rahmatNya; dan mereka itulah orang-orang yang dapat petunjuk hidayahNya”. [TMQ al-Baqarah(2):155-157].

Kejadian di Palestine juga sepatutnya menyedarkan kita umat Islam akan pengkhianatan yang dilakukan oleh pemerintah umat Islam yang tidak mengurus urusan umatnya dengan Islam. Para penguasa dari A hingga Z telah mengabaikan tanggungjawab mereka sebagai penjaga urusan umat. Apakah kamu wahai penguasa umat Islam, bersedia untuk berhadapan dengan hisab Allah SWT di hari akhirat kelak? Ketika kamu hidup bermewah-mewah di dalam istana-istana dan banglo-banglo kamu ada golongan rakyat kamu yang terhimpit kehidupannya sehinggakan mereka berfikir untuk mengambil jalan “bodoh”, murtad dari agama Islam. Apakah kamu begitu berani dengan api neraka Allah SWT?

0 Ulasan: